Het didactische werkvormenboek
Onderwijs wil leerlingen boeien, motiveren, kwalificeren en uitdagen, met andere woorden: een rijke leeromgeving voor allen bieden. Dit betekent ook verschillende activerende werkvormen kunnen toepassen en deze afstemmen op de doelen en onderwijsbehoeften van leerlingen. Het didactische werkvormenboek biedt de (toekomstige) docent een praktisch overzicht van bijna 250 onderbouwde werkvormen en suggesties om die effectief te gebruiken.
Deze druk besteedt meer aandacht aan mogelijkheden om te differentiëren en (interactieve) media als werkvorm of als hulpmiddel bij werkvormen in te zetten. Door deze druk loopt als rode draad het benadrukken van het belang van effectief en attractief leren door onder andere een juist gebruik van werkvormen. Het theoretische deel 1 is grondig herzien en daardoor nog praktischer in het gebruik.
In deel II zijn enkele werkvormen toegevoegd, teksten geactualiseerd en de leesbaarheid nog verder verbeterd.
Het didactische werkvormenboek is een ideeënboek waarin (toekomstige) docenten een schat aan mogelijkheden vinden om hun onderwijs af te stemmen op en aantrekkelijk te maken voor hun leerlingen.
Aanvullend materiaal
Je vindt hier:
- veel van de in het boek gebruikte afbeeldingen;
- de literatuurlijst.
Toegang tot dit materiaal
Om toegang te krijgen tot het materiaal, vragen wij u om in te loggen of een account aan te maken.
Inloggen Account aanmaken